Quiksilver presenteert met trots haar nieuwste aanwinst voor het sneeuw team: Sammy Carlson. De 29 jarige skiër uit Mount Hood, Oregon kwam in de spotlight te staan door zijn succes in het competitieve skiën. Inmiddels focust hij zich niet meer op het behalen van een podium, maar meer op het pushen van de sport zelf.

Sinds 1969 werkt Quiksilver samen met mensen die de visie van het grenzen verleggen op de berg en op een golf delen. Het merk stapte rond 1985 uit haar surfroots en begon met het maken van kleding voor buiten.

“Hij past goed bij Quiksilver”, zegt Global Head of Sports Marketing, Miky Picon. “We staan versteld over wat Sammy tot nu toe al bereikt heeft, zowel binnen als buiten competitief skiën. Zijn manier van skiën is uniek, en zijn waarden komen goed overeen met waar Quiksilver voor staat”.

Sammy komt bij Travis Rice, Mathieu Crépel, Bryan Fox en Austen Sweetin in Quiksilver’s sneeuw team. Deze groep heeft de afgelopen seizoenen onwijs veel betekend voor de productontwikkeling van Quiksilver.
Na het winnen van meerdere Big Air wedstrijden, het podium bereiken op de Dew Tour en vier medailles (waaronder goud) winnen op de X Games, heeft Sammy zijn ogen nu gericht op het verleggen van zijn grenzen buiten de competities. Hij vond dat de runs te voorspelbaar werden en wilde zijn creativiteit liever loslaten op het filmen van edits. Sammy is de eerste skiër die een switch 1260 landde en heeft big mountain skiën veranderd toen hij zijn park skills meenam de backcountry in.

“Ik wil me voor 100 procent focussen op de manier van skiën die ik het leukste vind. Wanneer je skiet zijn je gedachtes je enige grenzen. Als je die grenzen over weet te gaan is alles is mogelijk,” zei Carlson. “Dus laat ik mijn gedachtes de boel overnemen en pak ik in mijn hoofd de vetste lijnen en schansen. Het terrein is eindeloos, je hoeft het alleen maar te vinden!”

Sammy’s visie betreft klimaatbescherming komt erg goed overeen met Quiksilver’s Sustainability Initiative. De huidige kleding lijn bestaat voor 55 procent uit gerecycled materiaal. Het merk heeft als doel om 100 procent gerecyclede kleding te maken voor 2020 (exclusief alle Gore-Tex technologie).

“Dit jaar hoop ik nog dieper de bergen in te gaan en me te omringen met mensen die me motiveren om grenzen te verleggen,” zei Carlson. “Ik ben ook heel erg stoked om te jureren bij het Quiksilver Young Guns Ski evenement, waar ik een skiënd kind $10.000,- mag meegeven. Eigenlijk ben ik gewoon heel erg blij dat ik nu bij de Quiksilver familie zit. Het merk heeft zo’n lange geschiedenis en ik kan niet wachten om te helpen met de progressie van ‘the mountain and the wave’ in de toekomst.”


Bekijk de andere teamleden van Quiksilver op de site van Quiksilver.